dimecres, 11 de desembre del 2013

L'aprenentatge amb l'ordinador

L'aprenentatge amb l'ordinador és molt important, hi es poden trobar quatre metàfores per ensenyar amb l'ordinador, és a dir, quatre tipus diferents:

1. La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor

Aquesta metàfora el que té de positiu és que així el mestre no té que corregir perquè l'ordinador fa com si fos el tutor. Però pot ser negatiu ja que el tutor no sap del tot segur si l'alumne està aprenent i estigui fent els exercicis indicats ja que el tutor no pot fer preguntes per veure si l'alumne està seguint allò que estan parlant.

2. La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne

L'estudiant és qui ensenya a l'objecte de l'ordinador a fer el que ha d'aprendre ell i així alhora està aprenent. Un exemple és el del http//scratch.mit.edu on l'estudiant a d'ensenyar el gat:




3. La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador

Amb aquesta metàfora ensenyes amb l'ordinador simulant un exemple de la vida real. Com per exemple un joc de fer créixer una planta i així alhora ensenyes al nen com afavorir el creixement de la planta i el que pot passar si no la regues o si la regues molt. Seguidament una fotografia d'aquest joc anomenat doctora xinxeta:




4. La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina

L'última metàfora serveix per tenir eines que no podem utilitzar sense l'ordinador com per exemple:
desfer, refer, copiar, enganxar, fer pòsters multimèdia, crear conjuntament.


Fonts consultades:

http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/2012/12/conceptualitzacio-de-la-naturalesa-de_3920.html

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada